منتدي عشاق الانبا كيرلس
عزيزي الزائر اهلا ومرحبا بك في منتدي عشاق الانبا كيرلس
انت / انتي لم تقم بالتسجيل في المنتدي
يشرفنا تسجيلك

منتدي عشاق الانبا كيرلس

منتدي عشاق الانبا كيرلس اسقف نجع حمادي
 
الرئيسيةالبوابة*س .و .جبحـثالتسجيلدخول
مًنْتّْدًيَ عًشًآقٌ آلآنْبٌآ كَيَرٍلسٌّ  يَرٍحٍّبٌ بٌكَل  آلزٍوٍآرٍ  وٍآلآعًضٍاٌء  وٍآلمًشًرٍفْيَنْ  وٍيَتّْمًنْيَ لهٍمً  قٌضٍآء  آحٍّليَ  وٍآجًمًل   وٍآمًتّْعً آلآوٍقٌآتّْ  ..    بٌآذَنْ آلمًسٌّيَحٍّ  .((  مًعً  تّْحٍّيَآتّْ  آدًآرٍهٍ آلمًنْتّْدًيَ  ))  ..
مطلوب مشرفين للاقسام ومشرفين للمنتديات راسلونا رسائل خاصه وسنتابع معكم بازن المسيح ( مع تحيات اداره المنتدي ) .!!!!!!
زائرنا الكريم نشكرك ع اختيارك منتدى عشاق الأنبا كيرلس وننبهك بان ف حاله تسجيلك بالمنتدى ستصلك رسالة التفعيل إلي الايميل الخاص بك وشكرا ( أداره المنتدى )
في حالة الاستفسار او الشكوي رجاء مراسلتنا ع هذا الايميل yoooyooo_o@yahoo.com

شاطر | 
 

 كبر الجمجه وروق دماغك.............؟

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
keroo.falcon
عاشق فضي
عاشق فضي
avatar

عدد المساهمات : 331
تاريخ التسجيل : 27/08/2010

مُساهمةموضوع: كبر الجمجه وروق دماغك.............؟   الثلاثاء سبتمبر 14, 2010 5:10 pm

كبر الجمجة وروق دماغك ( ونسينا كلمة ربنا )

خنقة وشروط وقيود. ياناس خلاص هنطق هنموت. نيجي نروح الكنيسة يقولك لأ....البس محترم. إتحشم يعني بلاش قصير ولا وسط ساقط ولا مكياچ ولا روشنة.. ده بيت ربنا. فاكر نفسك خارج مع أصحابك تتفسح؟؟؟!!! يااااادي الهنا.

بلاش سجاير جوه الكنيسة اطلع دخنها بره الباب، وأنت في الكنيسة يكون تفكيرك مقدس بس في مخدعك فكّر براحتك وإحلم زي ما إنت عايز، إسرق في شغلك ما هو السوق كده. بس ادفع العشور عشان الغلبانين وعشان لازم تكون أمين

يعني بإختصار في الكنيسة تعبد الله وبره تعبد المال وتنقد المؤمنين، إعرف بنات وإغلط بس المهم تعترف وتتوب. وإنتي إعرفي شباب عيشي يومينك المهم محدش يعرف وصلّي قبل ما تنامي وأقري الإنجيل.

وسط أصحابك سب وإلعن. بس عارف تغفر ولا تخضع لربنا؟؟، مش مهم أحضر إجتماع طالما فيه سبوبة أكسب منها قرشين، أيه يعني لما أستغل الخدمة عشان أتشهر أو آكل عيش. ويقولولك كده كلام كبير قال أيه بيتاجر ف هيكل ربنا!!!!

ولما أعامل أهلي بأسوأ معاملة لأنهم يستهلوا. يقولوا عليا بكسر كلام ربنا. ياااااه..... الواحد إتفك شوية لما إتكلم وفضفض..... ولا إنت أيه رأيك..؟!

آه..آه.. مظبـوط هي فعـلاَ خنقـة بس بزمتـك مش حـاسس إنـك بقـيت مقسـوم إتنيـن؟!!

وبتفكر ف إتجاهين؟!! ومتشتت وضايع مش عارف جاي منين ولا رايح علي فين؟!!، أنا معاك إنها حاجة تحّير. بس عارف ليه؟؟؟ لأنك عايش بوشين. وش مع ربنا.. بس ياتري التاني مع ميـن؟؟

طبعاً لازم تكون تايه ومهزوز ومش ثابت، خليني أقولك نصيحة.. إختار طريق من الأتنين وإثبت فيه يا الشر والروشنة. والسيجارة والكلام مع البنات والنميمة والكُره والعادات، وتكون عارف طريقك ومقررة لا تحتار ولا تغيره. بس أوعي تقول ف يوم أنا رايح السما.... صحيح ماحدش شايف تصرفاتك مننا.

يا إما بقي تختار طريق السما ولو قررت تكمل معاه ها تضطر تستغني عن حاجات من وجهة نظرك هي أغلي حاجات ف حياتك عشان ترضيه. ولو إبليس أقنعك إنه صعب تعدل حياتك و أزاي هّا تغير عاداتك و أزاي بعد الشر ده كله هيغفرلك سيئاتك.. ما تبصش عليه ولا تفكر ترجع ليه. أمسك باللي حبك رغم عن كل الخطايا اللي فيك واللي وعده ليك اليوم إنك هاتكون معاه
رغم كل العيوب اللي فيك.. عايز نصحتي ليك؟؟ أحتمي فيه وصدق إنه قادر يقودك ويغير حياتك. وقرر من دلوقتي تعيش يا إما لقلبك.. أو يا إما لربك.. وإلغي من دماغك المثل اللي بيقول "ساعة لقلبك وساعة ربك" و نصيحة الكتاب ليك "إن القلب نجيس وشرير بطبيعة ويؤدي في داهية ودايماً آخرته ضلمه"

أه.. نسيت أعرفك بنفسي؟؟؟

أنا بس مجرد كلمة بسيطة من ربنا ليك وكل ما تحب تسمعني هاتلاقيني بتكلم ليك

_________________
آشًِْدًٍ كَلمًهٍَ عًٍنْدًٍمًآ تُِِّْحٍّبٌَِ بٌَِآخٌِلآصٍْ
وٍتُِِّْعًٍطُْيَ كَل حٍّبٌَِكَ وٍتُِِّْقٌٍدًٍمً كَل مًشًِْآعًٍرٌٍكَ
وٍتُِِّْهٍَبٌَِ قٌٍلبٌَِكَ لشًِْخٌِصٍْ مًآ
وٍبٌَِلحٍّظْهٍَ دًٍوٍنْ مًقٌٍدًٍمًآتُِِّْ
يَبٌَِعًٍدًٍ بٌَِظْهٍَرٌٍهٍَ عًٍنْكَ وٍيَلتُِِّْفْتُِِّْ قٌٍآئلآ
""آللهٍَ مًعًٍـِِّـِِّـِِّكَ ""
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Heart Of Jesus
عاشق فضي
عاشق فضي
avatar

عدد المساهمات : 238
تاريخ التسجيل : 26/08/2010
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: كبر الجمجه وروق دماغك.............؟   الأحد سبتمبر 19, 2010 8:45 am

بــــــــــــــــجــــــــــــــــــد
يا كيروووووووو
موضووووع ف غاية الروووووووووعه

_________________
[center]





أرفع ياقبطى راسك حتى ولو الإسلام قطعها دا الصليب اللى راسمه على أيدك هوه اللى يشيلها ودم مار مرقس سبقك وكانت رأسه أولها وأبنى بالإستشهاد كنيستك ده دم الشهدا بخور يعطرها وهاتاخد أكليل مجدك وفى الملكوت هاتتمتع بنورها وماتنساش تاريخ كنيستك ده المسيح بدمه هوه اللى خلصها

[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
keroo.falcon
عاشق فضي
عاشق فضي
avatar

عدد المساهمات : 331
تاريخ التسجيل : 27/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: كبر الجمجه وروق دماغك.............؟   الأحد سبتمبر 19, 2010 1:37 pm

ميرسى يا بنووووووووووووووووووو
نوووووووووورت يا غالى
ميرسى ع مرورك يا جميل

_________________
آشًِْدًٍ كَلمًهٍَ عًٍنْدًٍمًآ تُِِّْحٍّبٌَِ بٌَِآخٌِلآصٍْ
وٍتُِِّْعًٍطُْيَ كَل حٍّبٌَِكَ وٍتُِِّْقٌٍدًٍمً كَل مًشًِْآعًٍرٌٍكَ
وٍتُِِّْهٍَبٌَِ قٌٍلبٌَِكَ لشًِْخٌِصٍْ مًآ
وٍبٌَِلحٍّظْهٍَ دًٍوٍنْ مًقٌٍدًٍمًآتُِِّْ
يَبٌَِعًٍدًٍ بٌَِظْهٍَرٌٍهٍَ عًٍنْكَ وٍيَلتُِِّْفْتُِِّْ قٌٍآئلآ
""آللهٍَ مًعًٍـِِّـِِّـِِّكَ ""
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كبر الجمجه وروق دماغك.............؟
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي عشاق الانبا كيرلس :: قسم التجمعات :: منتدي كلام الشباب-
انتقل الى: